Notícia
TROBADA DE COMITÈS AMBIENTALS A CALONGE
Calonge va acollir, el 4 de maig de 2018, la Trobada de Comitès Ambietals dels instutus que formem part dle Programa Escoels Verdes de la Generalitat de Catalunya de les comarques del Gironès, Baix Empor`da i Pla d e l'Estany.
A la trobada hi van assitir mes de 200 alumens de secundària i una vintena de docents.
L'Ajuntament de Calonges ens va donar la benvinguda i ens va oferir tots els serveis per poder gaudir d'una joranda de treball molt intensa. Cal agrair molt sincerament la regidoria d emedi ambietns que ens fa proporcinar tots els recursos necessaris per dur a temre la feina.
El regidor de l'Àrea de medi ambients va encoretjar als joves a treball per la ssotenibilitat.
Les tècniques de medi ambint ens van expicar les tasqeus qeu calia fer i es van posar en contacte amb el grup de submarinistes voluntaris que van ser els encarregats de netejar els fns marí prooer a les cales del camí de Ronda.
Tot i la inestabilitat del temps, la pluja ens va espentar per moment, el dia es va aguantar i ens va permetre de recollir la brossa de difeetns secotrs de la platja.
Es va fer 10 grup d'uns 20 alumnes i 2 docents responsables.
Cada grup tenia el nom del sector que netejava:
Es Monestrí / Espigó de l’Amistat / Espigó del Mig / Espigó Costa Brava / Torre Valentina / Camí de ronda, Racó dels Homes / Camí de ronda, Cala Gran / Camí de ronda, Roques Planes
Cada grup estava format per alumens dels diferents instituts.
La neteja de platges, espigons i fons marí va fer alforar una quantitat i tipologia d eresidus que va deixar sorpresos als mateixos alumnes, els quals van ser els encarregats de fer la seva separació per dur-los a la deixelleria municipal.
Al final de la jornada, l'ajuntament de Calonge va agrair als joves la feina feta i els hi van regalar un petit detall en record de la jornada.
Escriure un comentari