capcelera compartim1

 

Notícies

Buscar

 lupa png

 

 

Projecte de l'hort a l'Escola Vedruna Ripoll

Detalls específics

Data 2025-02-07
Tema Horts
Nivell educatiu Secundària
Escola Vedruna de Ripoll

Resum

Els alumnes de 3er i 4rt d'ESO del Vedruna Ripoll participen en el projecte Hort, espai de recconexió amb el món natural

Notícia

Cada dimecres, amb alumnes de 3r i 4t d'ESO, anem a treballar a l'hort. És un moment molt esperat, on preparem la terra, observem què es pot plantar segons l’època de l'any, sembrem llavors i comprem els planters. Ens encarreguem de regar, cuidar els bancals i l’entorn, i també plantem flors que siguin atractives pels pol·linitzadors. Però, sobretot, ens dediquem a observar els canvis que la terra ens mostra setmana rere setmana, adaptant-nos a les variacions estacionals i aprenent a respectar el temps de cada cicle.

Aquesta vivència fomenta una connexió directa amb el món natural i els seus ritmes, a la vegada que genera respecte per la terra i responsabilitat envers el medi ambient. I és que, el fet de poder tenir un hort ens permet, per una banda, desenvolupar qualitats com l’admiració, la gratitud i l’harmonia, i, per l’altra, fomentar habilitats socials.

A través del treball amb la terra, els i les joves aprenen a col·laborar i a ser responsables no només amb el medi natural, sinó també amb les seves pròpies accions. D’aquesta manera, l’hort escolar es converteix en un espai que promou tant el respecte per la natura com el treball en equip i la cooperació. Sense cap mena de dubte, aquest treball compartit ens permet establir una connexió més profunda amb la natura i amb nosaltres mateixos/es, així com poder seguir cultivant l’esforç, la paciència i la perseverança.

A la primavera, rebrem l’acompanyament i col·laboració d'alguns dels jardiners i jardineres de la Fundació MAP. És una gran alegria per nosaltres ja que, juntament amb ells i elles, seguirem plantant, recol·lectant, observant i aprenent els uns dels altres.

En definitiva, tot i que la vida de la majoria dels i les adolescents es mou entorn als mitjans digitals, no hi ha dubte que permetre un contacte i una vivència directe amb la natura pot actuar com un "medicament harmonitzador i sanador" pel seu desenvolupament.

Escriure un comentari


Códi de seguretat
Actualitzar