capcelera compartim1

 

Notícies

Buscar

 lupa png

 

 

ODS I ARRELS TANGIBLES: RELATS D’IDENTITAT

Detalls específics

Data 2025-03-20
Tema Programa
Nivell educatiu Secundària
Escola Abat Oliba

Resum

L’exposició “Arrels tangibles: relats d’identitat” ha estat realitzada pels alumnes de 2on ESO de INS Ababat Oliba.

Notícia

INSTITUT ABAT OLIBA DE RIPOLL

ODS I ARRELS TANGIBLES: RELATS D’IDENTITAT

La llavor d’aquest projecte sorgeix de la Situació d’Aprenentatge: “Existeixo, doncs segur que decideixo” de la matèria Espai d’Orientació Personal, una matèria de 2n d’ESO. En el marc de la línia pedagògica de centre, a segon curs de secundària es busca treballar els sabers: autoconeixement, autonomia moral, societat, justícia i democràcia, educació emocional i gestió personal; com a punt de partida i com a brúixola personal per seguir el propi itinerari de vida (en l'àmbit personal i professional). No podem treballar l’orientació si abans no s’han teixit uns bons fonaments relacionats amb el treball personal: Qui soc? Què m’identifica? Què m’agrada? La Situació d’Aprenentatge en què es cristal·litza aquest treball incorpora la finalitat de l’ODS 16: promoure societats pacífiques i desenvolupar institucions eficaces, responsables i inclusives a tots els nivells. L’ODS 16 remarca que el benestar de les persones, la prosperitat de les societats, l’equitat de la ciutadania i el desenvolupament sostenible només es poden assolir en un marc de pau i de respecte als drets fonamentals; fet que es construeix a partir d’Arrels Tangibles promovent la cohesió social i el treball identitari.

L’exposició “Arrels tangibles: relats d’identitat”, és doncs el producte final i la cara visible de tot el que hem treballat sobre identitat. A través d’aquesta situació d’aprenentatge també s’hi ha inclòs la cohesió, el sentiment de pertinença, la coneixença personal i col·lectiva, i sobretot el respecte i la inclusió. En aquest context, cal fer esment de la vinculació que té aquest treball pedagògic amb l’ODS 4: garantir una educació inclusiva, equitativa i de qualitat i promoure oportunitats d’aprenentatge durant tota la vida per a tothom. Així doncs, estem davant d’una evidència d’aprenentatge que desenvolupa oportunitats per l’adquisició de coneixements com: drets humans, igualtat de gènere, promoció d’una cultura de pau i la no-violència, tal com ens marca l’ODS 4.

Volem acabar agraint la generositat de l’alumnat davant de la seva despulla, mostrant una part íntima d’ells mateixos i de la seva família. Així com a les seves famílies, al territori i persones que en l'àmbit privat han cedit, sense ànim de lucre, un espai per poder mostrar a la ciutadania un projecte que trenca les barreres de l’institut i ens permet teixir xarxa tal com marca l’ODS 17, sobre la necessitat d’enfortir les sinergies entre els vilatans.

Equip d’orientació de l’INS Abat Oliba de Ripoll

Escriure un comentari


Códi de seguretat
Actualitzar