Detalls específics
Resum
El passat 16 de març va tenir lloc al pati de les Magnòlies a Girona la 1era edició del Fòrum d'ESO.Notícia
FÒRUM D’ESCOLES VERDES
El passat 16 de març va tenir lloc al pati de les Magnòlies de la seu de la Generalitat a Girona la 1era edició del Fòrum d’Escoles Verdes dels centres de secundària del Gironès, Alt Empordà i La Selva. Un centenar d’alumnes i una vintena de docents de 10 centres diferents es van organitzar per presentar d’una manera dinàmica i motivadora alguna de les actuacions d’Escola Verda que estan realitzant en el seu institut.
L’intercanvi d’experiències es va organitzar com si es tractés d’una fira de mostres on cada centre educatiu organitzava una parada per presentar la seva experiència i els alumnes organitzats en grups anaven visitant de manera controlada i seguint un ordre les diferents parades.
Relació dels centres participants i de l’experiència presentada:
NOM DEL CENTRE |
POBLACIÓ |
TÍTOL DE LA PRESENTACIÓ |
COL.LEGI LA SALLE GIRONA |
GIRONA |
Vigilants de l'aire |
INSTITUT SANTA EUGÈNIA |
GIRONA |
Estalvi d'aigua a les aixetes dels lavabos |
INS SALVADOR ESPRIU |
SALT |
Cuidem la fauna del pati (Hotel d'insectes ) |
INSTITUT NARCÍS MONTURIOL |
FIGUERES |
Reactivem l'hort. Tanquem el cercle amb el compostador |
INS VIDRERES |
VIDRERES |
Pescadors i pescadores del Rec Clar |
ESCOLA VEDRUNA GIRONA |
GIRONA |
L'envasat de productes |
INSTITUT OLIVAR GRAN |
FIGUERES |
Concurs Aules Verdes |
INSTUT DE CELRÀ |
CELRÀ |
Intercanvi de roba solidàri |
INS JAUME VICENS VIVES |
GIRONA |
JVV-VERD: Hort, temps de flors, mercat solidari circular |
ESCOLA FEDAC SANT NARCÍS |
GIRONA |
Projecte Aigua |
Durant l’intercanvi d’experiències es van intercalar 3 dinàmiques que tenien l’objectiu de reflexionar sobre el desenvolupament del programa Escoles Verdes als centres participants. Els resultats d’aquesta reflexió es van anar fent visibles a través de la decoració d’un arbre de fusta que s’anava omplint amb fulles, fruits i llavors.
La reflexió de la dinàmica 1 es centrava en analitzar quin són els elements necessaris perquè el programa Escoles Verdes funcioni en el centre educatiu. És a dir, quin són els elements que donen energia i força i contribueixen a que el programa Escoles Verdes tingui sentit. Les reflexions s’escrivien en una fulla que es penjava a l’arbre.
La reflexió de la dinàmica 2 anava encaminada a analitzar quins canvis estan detectant en el seu centre des de que són Escola Verda. I aquesta reflexió s’anotava i es simbolitzava en els fruits que també es penjaven a l’arbre.
I finalment la tercera dinàmica tenia com a objectiu pensar en els projectes futurs com a Escola Verda i es simbolitzaven amb les llavors.
Durant l’acte de cloenda cada institut participant va compartir les seves reflexions i de manera visual vam observar que la suma de les actuacions dels diferents centres i els projectes futurs fan que l’arbre del programa Escoles Verdes es mantingui viu i tingui continuïtat en el futur.
El Fòrum de secundària d’Escoles Verdes va comptar també amb el suport del Centre de Documentació del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa que va aportar material de consulta sobre temes ambientals adreçats a un públic adolescent i el seu professorat i també amb una dinàmica sobre canvi climàtic del projecte SOSPYR de la Xarxa Pirineus Vius.
La segona edició del Fòrum d’enguany tindrà lloc el proper 20 d’abril amb la participació de 18 centres de comarques gironines.
Els Fòrums d’Escoles Verdes de secundària 2023 han estat possible gràcies a la implicació del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, Departament d'Educació i de l’Ajuntament de Girona.
Escriure un comentari